Tisdagen den 11e september 2012

Hej, igen!
Nu är alla inläggen inskrivna i bloggen och även om det står rätt datum på inlägget så kommer de ligga i 'september' i arkivet! Så att alla vet! :)

Igår (måndagen den 10e september 2012) gick vi igenom lite hur mycket man ska skriva i projektplanen och hur man söker artiklar (vad jag nu skulle behöva artiklar till...) på svenskan.
Allting känns lite klarare nu om vad man ska skriva. Tydligen var det inte speciellt mycket man behöver skriva, utan bara en kort redogörelse om vad det är man gör.

OCH nu när jag tänker på det så har jag inte skrivit i min loggbok vad det är jag gör,
så här kommer det:

Jag tillsammans med Linnea Pending ska göra en receptbok med bakelser och desserter.
Varför jag har valt att göra detta är för att jag tycker att det verkar roligt, för att jag får tillfälle att använda min kreativa sida samt att jag kommer att få fotografera vilket också är ett intresse.
Vår bok kommer att ha tema kalas och kommer att delas upp i 3 kapitel/delar, nämligen kalas för: pojkar, flickor och vuxna. Flickorna kommer att ha mycket rosa och punninuttit och pojkarna kommer att ha blått och grönt med monstertårta. JA, jag gör detta med vilje. Självklart tycker jag att pojkar kan bära rosa om dom vill och att flickor kan leka med bilar om de vill MEN jag tycker att det är fjantigt att bara för att man får en pojke så ska man gå emot samhällets normer och ge honom en docka att leka med. Om personen som tycker att deras döttrar ska ha en monstertårta - varsågod! Mixtra som ni vill, det är inget krav att följa våra kapitel ordagrant. Vi ger bara förslag och idéer.

Angående att prata med Håkan om vår projektplan kanske ni förstår att vi inte gjorde de denna veckan eftersom att vi gick igenom det på vår svenska. Vi mejlade Ann-Gret angående att få se en gammal men har inte fått något svar. Jag tror att vi kommer att fixa det ändå :)


Fortsättning följer imorgon, då jag kommer att skriva klart min projektplan! Woopwoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar