Onsdagen den 19e september 2012


Såhär ser jag ut efter elva jättelånga timmars arbete!
Ja, det är sant! Elva timmars arbete! Ó_Ò

Jag tog bussen in till stan vid 9 tiden, för att sedan åka med Linnea till Gekås för att köpa muffinsformar, samt de livsmedel som går att köpa där. Efter de tog vi en sväng förbi Willys för att köpa de sista som vi hade kvar på listan. Vid 12 började vi sätta igång att baka. Vi började med att göra anslag och vaniljkräm till Monstertårtan, jag gjorde anslaget.

Under tiden anslaget var i ugnen så gjorde jag 'muffinsbottnarna' till Kakmonstret.
Och när de var i ugnen så gjorde jag Inga små kakor.
När de väl var i ugnen så rullade jag Kakmonsterna i grönt kokos.
Samt dekorerade de med cookies och ögonen.

Sedan dekorerade jag bär muffinsarna...
Efter de så fortsatte jag på tårtan som Linnea börjat på,
för hon skulle hem. Då var klockan runt 15.45.
Det var jag som ''dekorerade'' tårtan, eller vad man säger.
 











När Linnea gått så gjorde jag chokladbollar, med grönt kokos på.
Dom ser lite lebbiga ut...Haha! :)
Till sluuuut så dukade jag upp och tog bild på allting.
Juste ja, sen var de ju all städ och disk. Hoho. Uh.
Blev ni sugna på någonting? Jag har hela kylen fylld med, eh, godsaker! :S
Välkomna hit och fika i så fall ;) Själv är jag IN LOVE med kakmonstret, fniss.
Nu är klockan 20.07 och jag har har hållt på nästan konstant sedan kl. 09,
jag har ont i fötter, rygg, ben, huvud. Och jag är helt slut. Ger mej själv en klapp
på axeln och tycker att jag lyckats ganska bra.
Nästa vecka kommer vi förmodligen att göra ett kalas för flickor. Hm. 
Kommentera gärna om ni funderar över något. (: Ha de gött tills nästa gång! (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar