Onsdagen den 10e oktober 2012

Hejhopp! (:
Idag gick allting relativt snabbt och smidigt och jag är sjukt stolt över mig själv!
När Linnea kom hit så började jag med cheesecaken -
- samtidigt som hon började på biskvibottnarna.
När jag var klar med cheesecaken så gjorde jag chokladmousse,
och Linnea började på morotskakan. När den var i ugnen
kom vi på att det inte fanns mer philadelphiaost, så vi kunde inte
göra någon frosting och därför bestämde vi oss för att inte ta någon
enskild bild på morotskakan utan att vi skulle baka om den vid ett
senare tillfälle. Därför la vi endast grädde på den idag för att det
skulle se bra ut på uppdukningsbilden.
Sen gjorde Linnea smörkräm och la på dom på sina biskvier,
och jag fick till sist doppa dom.


Det var en bra dag, som sagt. Allting flöt på bra, vi hann äta lunch,
och blev klara till klockan 15. Då tog vi tillsammans en promenad
i solen, ner till stranden. :) Vi funderar även på att ta ett bak med
våra favoriter: kakmonstret, cupcake och cheesecake, och då bjuda
in våra vänner på lite kakor. Detta får dock vänta en vecka eller två.
Jag känner mig säker på att vi kommer bli klara till jul,
men detta betyder inte att jag kan luta mig tillbaka och göra ingenting.

Nu tänkte jag gå upp på mitt rum och städa (fastän jag är jättetrött)
och sedan överraska min fästman med cheesecake och ros.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar